Massor...
Publicerat den

... av snö har det fallit hos oss idag. Det har resulterat i att jag skottat tre gånger och Rikard nu är inne på sin andra runda. Det får mer än gärna sluta snöa nu. Det gör mig inget att det ligger, men det behöver inte komma mer nu. Min första skottrunda blev inte så rolig idag. Plogbilen hade verkligen inte gjort sitt jobb utan hade lämnat en ca 20 cm hög vall utanför vår infart. Så det var bara för mig att försöka få bort den för att kunna köra ut med bilen. Det var inte det lättaste, men det gick. Plogbilen har även lagt all snö som är ihopskottad mitt i vändzonen, där vi har en grind med släpet innanför. Vet inte om man kan be kommunen att ta bort den, men ju större den blir desto svårare har vi att komma ut.
 
Simningen idag gick jättebra. Vi övade på flera olika dyk där man i ett av dem skulle släppa barnen. Isabell var jätteduktig och började sprattla mot ytan när jag släppte henne. Vi fick även "locka" barnen att simma efter saker och även det gick jättebra. Annars har vi inte gjort så mycket idag. Vi har ju fått fokusera på snön och lär få fortsätta med det imorgon. Då ska vi också åka och hälsa på Nina och Markus och deras nytillskott, Hilda. Ska bli mysigt det!
 
Man ser inte riktigt vallen men den är bakom Aska och är ca 5 meter lång till höger om henne.
"Lilla" snöhögen utanför. Till vänster om den ser man grinden! Inte lätt att öppna den!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?