Nu så...
Publicerat den

... har vi kommit en bra bit med köket och har faktist börjat unna oss att koppla av lite på kvällarna nu igen. Bara det att se på tv har vi inte gjort på länge nu. Ikväll tittar vi på Beck, men jag bloggar ju samtidigt så ser inte så mycket. Sen får jag fråga Rikard hela tiden vad som hänt;) Jag har också varit ute och sprungit ikväll. Första gången sedan Schweiz eftersom jag var lite dum och hoppade studsmatta hemma hos min syster så jag gjorde illa mitt kvä igen. Men lite vila och nu är jag fit for fight igen.
 
Annars har det ju såklart blivit väldigt mycket köksfix sista veckorna. Det blir så himla bra och vi är väldigt nöjda. Nu är det egentligen bara tak och golvlister kvar i köket och sen är det lite fix utanför köket med såsom några lister m.m. Sedan väntar vi på elektrikerna som ska komma och sätta spottar i taket. Hoppas att dom kommer så snart som möjligt! De har haft det lite körigt med en kollega som varit sjukskriven så vi sa att vi kunde vänta lite, men nu längtar vi efter våra lampor.
 
Även fast vi renoverat och stått i så har vi hunnit med lite annat i sommar också. Vi har varit några vändor på Ikea, varit i Ullared, badat, varit i stan, träffat familj och vänner m.m. Känns faktist som att vi har hunnit väldigt mycket under denna sommaren. Nu är det ju inte så långt kvar innan allvaret drar igång. Rikard börjar jobba nästa vecka och jobbar sedan två veckor innan han ska vara pappaledig. Sedan är det dags för mig att börja om på ny kola. Fortfarande oklart om jag måste jobba på det stället där jag blev förflyttad till eller om jag kan börja direkt på mitt nya jobb. Hoppas verkligen på det sista, för känns surt om jag måste vara på ett ställe först en månad och sedan börja på nytt igen. Förhoppningsvis får jag svar på hur det blir i denna veckan. 
 
Nästa vecka är en speciell vecka för oss här hemma. Det är ju dags att fira vårt lilla hjärtas första födelsedag och det känns väldigt spännande och mysigt. Tänk att det redan har gått ett helt år sedan hon såg dagens ljus för första gången. Vilket fantastiskt år vi haft! Vi ska ha kalas för henne på lördagen efter hennes födelsedag eftersom hon fyller på en torsdag. Extra mysigt kalas blir det eftersom mormor och Roffe också kommer ner. Lite mindre kul att varken moster eller morfar med familjer kan vara med. Men det kommer fler tillfällen. 
 
Tänker att jag inte vill lägga upp massa bilder på köket innan det är helt färdigt men lite smått kan ni allt få se. sen blir det såklart en och annan Isabellbild med;) 
 
Det gamla köket börjar rivas och Rikard slipar lite
Det nya köket börjar komma på plats
Här har vi kaklat
Fläkt och häll på plats
Foder på plats
Isabell och Morfar
Ute på promenad
Badtjejen
Papa och Isabell sprattlar med fötterna
Världens bästa hjälpreda sitter i skåpet
Harset hur papp gör när han klättrar på stegen
Busunge
Provar mormors födelsedagspresent någon vecka för tidigt
Älskar sin sandlåda
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?