En riktig familjedag...
Publicerat den

... har vi haft idag. Vi började med en god frukost till ljudet av en mycket lycklig tjej! Hon är vekligen en glädjespridare den lilla damen. Efter frukosten gjorde vi oss iordning för att bege oss mot staden. Jag gjorde även något som ännu sålänge får vara lite hemligt. Väl i stan så köpte vi lite av varje, bland annat rörisolering, adventsljusstakar, ljusnät, lampa till Isabells rum. Sen köpte vi även fågelbord, fågelmat och talgbollar. Rikard har nämligen bestämt sig för att mata de små! Så imorn ska vi väl titta ut genom fönstret och se vilka middagsgäster vi får. 
 
Väl hemma igen så matade vi oss själva och sedan Isabell innan vi begav oss ut på promenad. Lite kyligt var det allt. Isabell somnade när vi var ute så när vi kom hem fick vi lite gjort. Rikard fixade med sin fågelmat, med tvätten och sen satte han upp Isabells lampa. Jag däremot tvättade fönster. Nu är nästan hälften av dem rena och resten tar jag imorn. Nu har jag även kommit på hur man får bort spröjsen vilket är skönt. Imorn blir det dock lite drygare för då mäste jag ta utsidan på fönstren. Dels är dom ju mycket smutsigare där men det jobbigaste är att man måste klättra upp och ner på en stege. Det är nämligen vissa av våra fönster som inte går att öppna. De som går att öppna är ju väldigt smidiga eftersom man bara vänder dom "ut och in".
 
Jag stod för middagen idag. Det blev ryggbiff med potatisgratäng och grönpepparsås. Till det hade vi sallad och vitlöksbröd. Väldigt gott blev det om jag får säga det själv. Köttet kommer ju från det vi köpte och kan verkligen säga att vi är nöjda med det. Kommer absolut att göras om när detta köttet är slut. 
 
Efter middagen blev det bad för lilltrollet och hon njöt verkligen. Lyckades blöta ner hela mamma gjorde hon också när hon sparkar runt med benen. Men det är lugnt för min del för hon är ju väldens goaste. Hon fick ligga och lufta i bara blöjan en stund sen och det tyckte hon var skönt. Nu sover hon gott och föräldrarna tittar på TV. Blir en tidig kväll för mamman för det var visst någon som ville vara vaken mellan 3-6 natten som var. Kan lova att det inte var mamman;) hon fick bara snällt finna sig i att vara vaken, men det gör henne lite trött idag. 
 
Imorn fortsätter vi med fixet här hemma. Vi har bestämt att jobba i omgångar så att den som inte jobbar myser med trollet. Blir väl en promenad tillsammans också kan jag tänka mig. Annars blir det väl lite mys också för oss.
 
 
Tänk vad fort tiden går och vad hon växer snabbt. Detta är från oktober, så mycket hon vuxit sedan dess <3
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?