På resande fot...
Publicerat den

... är jag nu igen men denna gång påväg hem. Har stickat lite men fick just en person bredvid mog och då är det svårt att sticka. Får väl se hur länge han stannar om jag kan sticka senare. Så istället passar jag på att blogga lite. Har ju inte blivit något bloggande under hela helgen men jag hade vekligen ingen lust med det. Nu får jag istället återberätta vad helgen erbjudit. 
 
vi åkte ju upp i fredags och det var en hemsk resa. Det var så sjukt varmt att jag trodde jag skulle dö. Väl framme i huvudstaden var det en befrielse att få kliva av. Vi gick sedan upp till stadion där Rikard skulle hämta ut startbeviset sen träffade vi mamma och åkte hem till henne. Jag och Rikard åkte sedan ut till Fredrik och Linda med fam och hade en jättetrevlig kväll. Sen igår var detcju dags för stora dagen D. V åkte med Rikard in på morgonen och gick på stan en stund innan han startade. Therese kom också in och sa hej. Hade verkligen önskat att vi bodde närmare varandra men vad ska man göra?! Vi får istället försöka träffas när jag är uppe eller dom nere.
 
Rikard sprang på 3.40.36 vilket jag tycker är en bra tid. Han slog ju inte förra årets tid men han har heller inte tränat som han borde. Renovering och flytt har kommit emellan. Han hade dock sjukt bra tider i början av loppet och började inte tappa förens efter 35 km. När vi sedan plockade upp honom på Stadion var han helt slut som stjärna. Vi åkte hem direkt han kommit ut och då hade såklart också regnet kommit. Vi klarade oss nästan hela loppet så det var en stor förbättring sedan förra året. Väl hemma gjorde jag ett bad till löparen och mamma och Irene lagade mat. Rikard hade såklart önskat tacos och det blev det. Till efterrätt blev det äppelpaj som är Rikards stora favorit. Tror minsann att mamma försöker smöra sig in lite extra för honom eftersom hon nu ska bli mormor;) Nästa gång vi träffar henne tror jag att vi inte längre kommer vara 2. Det närmar sig;)
 
nu är vi som sagt påväg hemåt och tåget börjar bli försenat. Med min tur så lär det bli ännu mer försenat och det är ju lite drygt. Jag vill vara hemma nu;)
 
Sen ikväll blir det ju att hämta Aska och så. Får nog åka och handla lite med. Sen tror jag det blir soffan för hela slanten!!!
 
Löparen som idag är litet sliten;)






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?