Allt för min syster...
Publicerat den

... är filmen vi tittar på ikväll. Jag har läst boken innan. Ush vad hemskt för ett litet barn att känna känslan av att man bara blivit till för att hjälpa någon annan. Att sen slå sig fri och säga vad man tycker när man är 11 år är starkt. Är inte helt säker på att det är en verklig historia men jag kan också förstå förldrarna som ser det som enda utväg att få ett barn till som kan hjälpa det sjuka barnet...
 
En annan debatt som pågår i bloggvärlden är det att röka när man är gravid. Sjukt tycker jag att man inte direkt tar avstånd till det så fort man vet att man har ett liv inom sig. Dock är det ju upp till var och en att göra valet, men jag hade aldrig förlåtit mig själv om något slulle gå fel eller om barnet skulle få komplikationer av rökningen. Samma med alkohol där jag tycker att det är noll tollerans både när man är gravid och när man ammar. Men som sagt, det är upp till var och en och jag tänker inte hetsa upp mig av det som andra gör. 
 
Imorn blir det nog storhandling för oss iallafall. Nästa helg ska vi ha pappa och hans särbo Erika här på middag och det ska bli trevligt. Kul att bjuda hem dom till vårt hus för första gången. 
 
Har sett att det smyger in sig väldigt mycket stavfel när jag bloggar med Ipaden. Ska verkligen försöka bli bättre på att läsa igenom mina inlägg innan jag publicerar. 
 
Denna fina ljuslykta fick vi av min syster med familj i inflyttningspresent. Jag är dock lite emot att ha levande ljus när det är ljust ute men man kan ju titta på lyktan ändå. Så kan man njuta av att ha den tänd i höst och vinter istället!
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?