Nu är det snart...
Publicerat den

... fredag igen. Känns som att veckorna verkligen rusar förbi. Imorn är det ju också den 1 februari vilket betyder att första månaden av 2013 är slut. Det har varit en intensiv men väldigt bra månad för min del.
 
Idag var det väldigt lugnt på jobbet. Många barn som är sjuka eller har syskon som är sjuka samt en hel del som var lediga. Ibland är det ganska skönt att det är lugnt men dagen känns längre då på något vis. Efter jobb blev det en promenad med Aska och sedan vilade jag en stund. Var sen duktig och diskade och fixade lite innan jag åt macka och fil som blev dagens middag. Rikard kom hem sent idag så han stannade hemma medan Aska och jag gick på promenad. Vi tränade lite när vi ändå var ute och hon var faktist väldigt duktig trots att det var väldigt länge sedan vi tränade nu. Väl hemma igen hade Rikard satt igång med lite städning. Jag satte mig direkt och klippte Askas klor och kammade henne. Känns som att det är fällning på g väldigt snart. När jag klippte klorna flög det på något vis in en bit klo i mitt oga och det gjorde riktigt ont. Var svårt att få ut den och jag fick nästan panik. Ut komden iallafall men jag har fortfarande ont i ögat. Hoppas det inte är någon fara.
 
Har också varit duktig nu ikväll och strykt lakan som legat sedan Rikard tvättade i måndags. Ja, jag vet att det kanske är gammalmodigt men jag gillar faktist strykta lakan. Så det så. Strök även lite dukar och handdukar som gömt sig i skåpet (observera att den som gömt det mest troligt inte är den som stryker i detta hushåll:)). Jag har dock inge problem med att stryka så mig kvittar det. Nu är det iallafall gjort och det är skönt.

Ska lägga mig och läsa min bok nu och Rikard kollar på TV. Känns som vi haft ett bra teamwork ikväll och är värda att bara vara!!
 
Härlig bild på vår fina hund <3






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?