Effektiv...
Publicerat den

... eftermiddag har vi haft idag till skillnad från förmiddagen. Vid 1 åkte vi och lämnade mamma på stationen. Sedan körde vi direkt och storhandlade på Maxi så nu har vi mat ända till nästa torsdag när jag sticker till Stockholm. Tycker det är skönt att veta varje dag vad man ska laga och att det finns hemma. Det enda vi köper däremellan är mjölk och bröd och sådant. Efter handlningen åkte vi och köpte takfärg till det rummet som vi har tänkt måla. Det är bara ett rum där det inte är vitt i taket och det ska såklart bli det. Väl hemma var det bara att byta om (till dom fulaste jag hade enligt intruktionen från mamma) och sedan åkte vi till huset. Jag tog hand om målandet medan Rikard gjorde rent pannan och fyllde på pellets och så. Fick hjälp med några plankor iallafall av honom. Vi blev nästintill klara med första strykningen men hungern blev för stor så vi beslutade att göra klart imorn. 
 
Som belöning för dagens slit bestämde vi oss för att slippa laga mat och istället köpa pizza. Sagt och gjort så är Rikard nu ivä och hämtar dem=) Ska bli riktigt gott faktist. Jag är ju inget jättefan av just pizza mne någon gång ibland så är det faktist gott!
 
Ikväll blir det en lugnt och skönt för oss. Jag ska ta mig ett bad efter maten och sedan blir det väl "Så ska det låta" med lite morötter och dipp. Får väl se hur länge vi orkar hålla ögonen öppna men mest troligt blir det något mer på TV innan sängen!
 
Ser fram emot en ny härlig vecka på jobbet blandat med lite hunderi, målning, nöjen, kalas, hundpassande och förhoppningsvis renoveringsstart i huset!
 
Nu kom Rikard så nu ska vi smaska i oss pizzorna!! Ha en bra vecka alla!!
 
 






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?