Första advent...
Publicerat den

... och jag tycker mig känna lite julstämning. Idag ska vi in och träffa moster och kusiner på julskyltningen. Ska bli mysigt. Vi ska gå på julkonsert med där "morbror" är med och sjunger. Jag är ju inte särskilt kyrklig av mig, men visst kunde det vara mysigt att gå på julkonsert och mysa med mina systerdöttrar!! 

Att bero på julen så har vi bestämt oss för att inte överösa folk med julklappar och förväntar oss egentligen inga heller. Såklart kommer vi köpa till barnen och något litet till andra kanske, men inte mer än så. Vi fick frågan om vi hade dålig ekonomi (eller mer en undran) och det är inte det det handlar om. Vi har det nog bättre än många andra men det betyder inte att vi vill göra av med massa pengar på julklappar. Det är ju trots allt så att jag är föräldraledig och håller i mina dagar och till detta har vi köpt hus och bil detta året. Viktigast för mig är att träffa familjen över jul, klapparna är mindre viktiga. 

Det var mina tankar iallafall. 

Efter att ha fått den bästa skatten av alla så är allt annat inte  längre lika viktigt!!
Här på bilden är hon bara någon vecka gammal <3





Anna, Maxi och Nica

Jag håller med er. Julklappar är inget viktigt.
Vi har sagt att det är bättre man köper något till sig själv i stället som man vill ha och behöver. Den enda vi köper till är Fillie. Hon är ju trots allt bara en litenskit.
Vovvarna har visserligen fått varsin första advent present. Maxi fick ett antiskall och hemma funkar det toppen :) Nica fick en aktiverings leksak som hon kunde efter tre minuter.

Det viktigaste med julen ÄR familjen



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?