Fullspäckad helg...
Publicerat den

... har jag haft så tid för att blogga har inte funnits. I fredags kväll hade vi det bara mysigt här hemma. Riktigt skönt efter en vecka jobb. I går morse var det återigen dags att gå upp för att åka på tävling. Riktigt skoj var det och Aska fattade direkt att det var något som skulle ske. Rikard åkte med också, roligt att han är intresserad och tycker det är kul att titta ibland, även om jag förstår att han inte alltid vill åka med. Väl på tävlingen kände jag mig som en riktig nybörjare som inte hade koll på något alls. Jaja, roligt hade vi iallafall. Första loppet undrade nog Aska mest vad hon egentligen gjorde där, men hon kom igång efter halva banan och då var det full fart. Dock blev hon konfunderad av en person som gömt sig bakom en tunnel och det resulterade i en disk. Andra loppet blev det en nolla men en långsam tid. Mer träning behövs.

På kvällen var Madde och Johan här. Vi lagade god mat och tittade på mello (rätt låt vann i mina ögon), umgicks och hade trevligt.

Idag gick jag upp tidigt igen för att åka och träna med Aska igen. Vi tränade en kombination och sen la jag lite extra krut på slalomen som ju är det momentdär vi förlorar mest tid. Jag satte dit bågarna för att Aska ska lära sig att hon kan utföra slalomen med en annan teknik, så det ska fortsätta nötas. Aska var verkligen taggad att träna och det är så himla motiverande och kul.

Nu blir det lite Tv tittande för mig och sedan sängen. Imorn vankas det föreläsning i Malmö och för att inte Aska ska få vara ensam för länge får hon åka med till Malmö och tillbringa dagen tillsammans med Johanna och Morrgan som ställer upp som hundvakt. Kan tänka mig att Aska blir riktigt glad av att få se sin kompis igen.

Bjuder på en film från dagens träning. Kommer även från tävlingen, men den är inte uppladdad än.




Johanna

Oja hon var glad! Och han också :) så kul att de kommer överens så bra :)



URL: http://www.stopeatingthepaste.wordpress.com





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?